Ezjakintasunaren kartografia #12

Dibulgazioa · Ezjakintasunaren kartografia

ezjakintasunaren kartografia 12
Mapping Ignorance-n asteon argitaratu diren artikuluak:

Gu geu, eta Lurreko bizitza ere, ez ginateke existituko kometarik gabe. Izotz bola zikin horiek, sortu ginen ozeanoetako ura hornitu zuten. Hori dela eta, galdera hau garrantzitsua da: antzeman dugu kometarik beste planeta-sistemaren baten? Erantzuna, EHUko Zientzia Planetarioen taldeko Santiago Pérez-Hoyosek Exocomets artikuluan azaltzen digun moduan, bai da.

Unibertsoaren hainbat alderdi ulertzeko aukera eman digun zientziaren arrakastak, egunen baten guztiaren azalpen zientifiko bat izango dugula pentsatzera eraman gaitu. Eta hau, tamalez, ez da horrela. Baieztapen honen ondoren, logika, xumea hain sinplea izanik, Jesús Zamora Bonillak aurkezten digu We cannot (ultimately) explain everything artikuluan.

Zelulentzako oso konplexua da zelulakumeen bizitzako lehen uneetarako, beharrezkoak diren egitura molekularrak eta makinaria sortzea. Eginkizun horretan denbora asko inbertitzen dute. Guztiarekin, egiten duten sinkronizazioaz eta denbora tarte programa zurrunarekin, DNAn dagoen informazio kopuru handia bikoiztea hain zehaztasun altuarekin lan harrigarria da. Ikuskizun natural eder honetako sarrera txikia ematen digu Daniel Moreno Andrések DNA replication: how a job is well done in just a few hours artikuluan.