Ezjakintasunaren kartografia #43

Dibulgazioa · Ezjakintasunaren kartografia

Mapping Ignorance blogean hainbat artikulu interesgarri argitaratu dira. Hona hemen asteon plazaratu diren artikuluen laburpena.

ezjakintasunaren kartografia #43

Imajinatu Eguzkia itzaltzen duzula eta, berarekin batera, planetetatik eta beraien sateliteetatik, asteroideetatik eta kometetatik datorren argia ere itzaltzen dela. Hala ere, gure zerua ez da guztiz ilun egongo. Beraz, amatatu ditzagun izarrak eta galaxiak eta, baita ere inflazio kosmikoko hondoa. Zeru iluna izango genuke horrela? Ez, infragorri hurbilean jatorri ezezaguna duen hondo ez homogeneoa izango genuke. Santiago Pérez Hoyosek kontatzen digu: The light that remains: the cosmic infrared background unveiled-en.

Egitura biologiko konplexuak ikusteko aukerak, iraultza bat sumatu zuen marmoken proteina fluoreszenteen erabilerarekin. Egun, imajinaezinak izan diren gauzak ikusteko eta ulertzeko aukera ematen dute teknika hauek. Jaime de Juanek azaltzen digu, bi bideo ikusgarri dituen The use of natural fluorescent proteins for studying life artikuluan.

Rafael Medinak txori elefanteen jatorriari buruz idatzi duen testuan, argi ikusten da espezieen eta planetaren eboluzioa elkarlotuak daudela: Feathered giants and the split of Gondwana.