Ezjakintasunaren kartografia #502

Dibulgazioa · Ezjakintasunaren kartografia

Giza DNAren historia, nola ez, oso konplexua da. Antzina deabruzko jabetzei eratxikitzen zitzaizkien zenbait afeziok gure genoman txertatutako jatorri birikoa izan dezakete. Ancient viral DNA appears connected to some psychiatric conditions, Rosa García-Verdugok idatzia

Arau orokor gisa, tenperatura zenbat eta altuagoa izan, orduan eta substantzia baten kantitate handiagoak disolba ditzake urak. Zer gertatzen da lurpeko uren tenperatura igotzen bada klima aldaketa dela eta? Rising temperatures may impact groundwater quality

Gure gustu eta lehentasunetan arrazionalak garela pentsatzea gustatzen zaigu, baina benetan oso manipulagarriak gara, alderdi politikoen komunikazio kabineteek eta enpresetako marketin sailek dakiten bezala. Gaur egun, sare sozialetan guk geuk manipulatzen dugu gure buura, zikloaren itxiera. The people we like can influence the connections our memory makes, Ines Bramao, Marius Boeltzig eta Mikael Johansson.

Materia arrunta gehiegi dagoen unibertsoko eremuak dira gaindentsitate kosmikoak. Izarrak sortzen ari diren hauts askoko galaxietan bilatzea da hauek topatzeko modu bat. DIPCko jendea Dusty star-forming galaxies can trace cosmic overdensities