Ezjakintasunaren kartografia #13

Dibulgazioa · Ezjakintasunaren kartografia

ezjakintasunaren kartografia #13

Mapping Ignorance-n asteon argitaratu diren artikuluak:

Orain arte, grabitate kuantikoko kalkuluak noranzko baten egiten ziren: grabitatearen ikuspuntutik gauza errazak kalkulatzen ziren akoplamenduaz informazioa lortzeko. Honen arrazoia da, grabitate kuantikoaren teorian ezinezkoa dela oinarrizko elementu gutxi batzuk baino konputatzea. Science aldizkarian argitaratu den lan baten arabera, arestian aipatutakoa alda daiteke. Mario Herrero Valeak kontatzen digu The birth of computational Quantum Gravity?

Imajina ezazu hot dog edo saltxitxa-ogitarteko postu baten jabea zarela, eta, estres handiko hainbat urte New Yorkeko kaleetan lanean eman ondoren…. mendira zoazela negozio eta guzti. Baina bertan duzun bezerorik hoberenak autokarabana bat erosten du. Orduan, non jarriko zenuke postua negozioak iraun dezan? Problema matematiko baten planteamendu original hau dakarkigu David Ordenek Where should you place a business if one of your customers keeps moving?

SN2 erreakzioa, kimika organikoko prozesu garrantzitsuenetarikoa da eta hainbat ikerketa teoriko zein esperimentalen objektu izan da. SN2 erreakzio askoren azterketek eta baita hauek zuzentzen dituzten faktoreenak ere, galdera batera garamatzate: nola aurkitzen dute erreaktiboek erreakziorako neurririk egokiena? Slawomir Grabowskik azaltzen digu σ-hole bond as a preliminary stage of SN2 reaction artikuluan.