Ezjakintasunaren kartografia #19

Ezjakintasunaren kartografia

Ezjakintasunaren kartografia #19Mapping Ignorance-n asteon argitaratu diren artikuluak:

Ilargiak sekulako eragina du Lurrean, mareetatik poesiaraino. Eta, bestalde, oraindik ez dugu argi nola sortu zen. Santiago Pérez-Hoyosek honen inguruan ideia berriak plazaratzen dituzten bi argitalpen aztertzen ditu The origin of the Moon artikuluan.

Nola da posible sagutxo batek eskorpioiak jatea eta ezer ez gertatzea honen ziztadak jasota ere? Sergio Laínezek misterio molekular hau eta honen aplikazio terapeutikoak argitzen dizkigu Grasshopper mouse mighty powers against evil bark scorpion: a molecular tale artikuluan.

1911ko apirilean, Kamerlingh Onnes eta haren lankideek ikusi zutenean merkurioaren erresistibitate elektrikoa 4,2K-tan desagertzen zela, ezin zuten sinetsi. Supereroankortasuna aurkitu zuten. Fenomeno hau elektroi pareen osaketan datza eta honetan eragina izan dezake metalaren konposizio isotopikoak. Hauxe da Ion Erreak aztertzen duena Isotope anomalies in superconductors and the pairing mechanism-en.