Ezjakintasunaren kartografia #431

Dibulgazioa · Ezjakintasunaren kartografia

Zientzialari talde batek bere ikerketa-emaitzak munduari aurkeztuko dizkion artikulua idazten hasten denean datu horiekin bateragarriak diren argumetnu-lerro posibleen artean bat aukeratu behar du. Hau da, taldea “zientzia-egitateak” eraikitzen ari da, askotan joera pertsonal eta kulturalek eraginda, konturatu gabe. Duhem-Quineren tesiaren teorien subdeterminazioaren adierazpen bat besterik ez da. Agian, espero ez zenuena da prozesu osoa landu daitekeela matematikaren eta ekonomiaren arteko tresna batekin: jokoen teoriarekin. Scientists selling lemons, a game-theoretic analysis of how scientific facts are constructed, Jesus zamora.

Nanoplastikoak kutsatzaile fisiko gisa aipatzen dira eta kutsatzaile kimikoak ere badirela ahaztu ohi da. Nanoplastics have active roles as chemical reactants

Erakunde mikroskopiko batek kontrolatzen du zure borondatea eta konturatu gabe sartu duzu zure organismoan. Eta ez, ez da oinarririk gabeko teoria konspiranoiko bat, non nanobotak eta Bill Gates ateratzen diren. Ekosistemak aldatzen dituen errealitate biologikoa da. Toxoplasma induces behavioural changes in intermediate hosts and promotes social rise in wolves, Ramón Muñoz-Chápuli.

Berez apartekoa den material baten, tenperatura altu samarreko supereroalea delako, portaera aldatzerakoan, bere orbital molekularrak nola aldatu diseinatuz egitea zientzia fikziozkoa dirudi. DIPCko jendea Engineering the orbital character of the electronic structure of superconducting cuprates.