Gaixotasun zeliakoaren eragileen bila: DNA zaborraren pistaren atzetik

Ekitaldiak

Gaixotasun zeliakoaren eragileen bila

Gaixotasun zeliakoa gaixotasun immunea da, garian eta beste zereal batzuetan agertzen den gluten proteinaren aurkako intolerantzia gisa garatzen dena. Gaixotasuna garatzeko generik garrantzitsuena ezagutzen bada ere, badaude genoman 40 bat erregio gaixotasunaren garapenarekin lotu direnak, eta haietariko asko DNA zaborra deiturikoan daude. UPV/EHUren ikerketa batean gene berri bat topatu da DNA zaborrean, hantura edo inflamazioa kontrolatzen duena eta zeliakoetan aldatuta dagoena. Science aldizkarian argitaratutako ikerketa honek oihartzun handia izan du DNA zaborrak gaixotasunen garapenean duen garrantzia azpimarratu duelako.

Ikerketa honen zuzendariak, Ainara Castellanos UPV/EHUko ikertzaileak, gai honi buruz hitz egingo du ‘Gaixotasun zeliakoaren eragileen bila: DNA zaborraren pistaren atzetik’ izeneko hitzaldian. Ekitaldi hau maiatzaren 10ean burutuko da Azkuna Zentroan, eta euskaraz egingo da.

Hitzaldia Zientziateka ekimenaren parte da. Zientziateka, hilean bitan UPV/EHUko Kultura Zientifikoko Katedrak eta Bilboko Azkuna Zentroak puri-purian dauden zientzia arloko gaiak jakitera emateko antolatzen duten jarduera da.

OHARRA: Hitzaldia Azkuna Zentroko (Bilboko Alondegia) Bastida Aretoan eskainiko da doan. Sarrerak aurretik hartu behar dira Azkuna Zentroko informazio-gunean entzule moduan joateko. Sarrerak aretoa bete arte banatuko dira doan. Hitzaldi hau euskaraz izango da.

Gaixotasun zeliakoaren eragileen bila: DNA zaborraren pistaren atzetik