Uda ikastaroa: “La ciencia de los jinetes del Apocalipsis”

Ekitaldiak

Uztailaren 12tik 14ra, UPV/EHUko Uda Ikastaroen barruan, Donostia International Physics Centerrek (DIPC) eta UPV/EHUko Kultura Zientifikoko Katedrak “La ciencia de los jinetes del Apocalipsis: una aproximación científica a los riesgos existenciales de la Humanidad” ikastaroa emango dute.

COVID-19aren pandemiak gizateriaren existentzia bera arriskuan jar dezaketen fenomenoak daudela erakutsi du. Birus batek eragindako pandemia batek ehunka milioi kutsatu, dozenaka milioi pertsona gaixo eta milioika heriotza eragin ditu, eta gainera, imajina dezakeguna baino ondorio kaltegarriagoak izan ditzake. Baina okerragoa ere izan zitekeen. Are gehiago, epidemiologiako eta birologiako espezialistek ohartarazi dute pandemia are suntsitzaileagoak gerta daitezkeela.

Pandemiak ez dira gainditu beharko ditugun mehatxu bakarrak. Badira bestelakoak (planetaz kanpokoak, geologikoak, bakteriologikoak, ingurumenekoak, geopolitikoak eta beste batzuk), eta horiek gertatzea ez litzateke baztertu behar. Udako ikastaro honetan, mehatxu horiei ikuspegi zientifikotik heldu nahi diegu, eta natura, benetako arriskua, gizakiek hari buruz duten pertzepzioa eta fenomeno horietara ahalik eta hobekien hurbiltzea balioetsiko ditugu.

Ikastaroaren programa honako hau da:

Uztailaren 12a

• 09:00 – 09:15: Erregistroa
  • 09:15 – 09:20: Ikastaroaren aurkezpena – Juan Ignacio Pérez Iglesias (UPV/EHU – Kultura Zientifikoko Katedra)
  • 09:20 – 10:00: “La especie humana en peligro“ – Juan Ignacio Pérez Iglesias (UPV/EHU – Kultura Zientifikoko Katedra)
  • 10:00 – 10:45: “La furia de la Tierra“ – Julia Ana Maria Cuevas Urionabarrenechea (UPV/EHU – Geologiako departamentua)
  • 10:45 – 11:15: Etenaldia
  • 11:15 – 12:00: “El cielo sobre nuestras cabezas“ – Naiara Barrado Izagirre (UPV/EHU – Zientzia Planetarioen Taldea)
  • 12:00 – 12:45: “¿Y si vienen los extraterrestres?“ – Carlos Briones Llorente (Astrobiologiako Zentroa/CSIC)
  • 12:45 – 13:15: Mahai-ingurua

Uztailaren 13a

• 09:15 – 10:00: “Superbacterias, el nacimiento del Joker“ – Itziar Alkorta Calvo (UPV/EHU – Biokimika eta Biologia Molekularreko departamentua)
  • 10:00 – 10:45: “Cambio climático: ¿un punto de no retorno?“ – Elisa Sainz de Murieta (BC3 – Klima Aldaketa Aztergai zentroa)
  • 10:45 – 11:15: Etenaldia
  • 11:15 – 12:00: “Pandemia: a la espera del Big one“ – Ignacio López Goñi (Nafarroako Unibertsitatea – Natur Zientzien Museoa)
  • 12:00 – 13:00: “Mahai-ingurua: El cine del final de la Humanidad“ – Desirée de Fez (kazetaria eta zine-kritikaria) eta José Miguel Mulet Salort (Valentziako Unibertsitate Politeknikoa – Landareen Biologia Molekular eta Zelularreko Institutua)
  • 13:00 – 13:15: Mahai-ingurua

Uztailaren 14a

• 09:15 – 10:00: “La sombre de los datos es alargada“ – Humberto Bustince Sola (Nafarroako Unibertsitate Publikoa)
  • 10:00 – 10:45: “Armas de destrucción masiva“ – Mikel Mancisidor de la Fuente (Deustuko Unibertsitatea)
  • 10:45 – 11:15: Etenaldia
  • 11:15 – 12:00: “La percepción del riesgo del yo invulnerable“ – Uxune Martinez Mazaga (Euskampus Fundazioa – Kultura Zientifikoko Unitatea)
  • 12:00 – 12:45: “De aquí a la eternidad: ¿y si el Apocalipsis nunca llega?“ – Jesús Zamora Bonilla (UNED – Logika eta Zientziaren Filosofiako katedraduna)
  • 12:45 – 13:15: “La ciencia al rescate “. Ricardo Díez Muiño (DIPC / CFM – Zuzendaria)
  • 13:15 – 13:45: Mahai-ingurua

Izen-ematea

Izena emateko epea irekita dago. Ikastaroaren xehetasun gehiago ezagutzeko, jo ikastaroaren gunera: “La ciencia de los jinetes del Apocalipsis: una aproximación científica a los riesgos existenciales de la Humanidad“.

Uda ikastaroa: “La ciencia de los jinetes del Apocalipsis”