Ezjakintasunaren kartografia #251

Dibulgazioa · Ezjakintasunaren kartografia

Irudia: Material topologiko batean uhin kuantikoek osatzen dituzten interferentzia patroiak (konputagailu batek moldatuak). (Iturria: A. Yazdani/SPL)

Antzeman dezakegunarengatik gerta daiteke etorkizunean bateriak izatea hainbat konturen oinarri. Bateria hauek egun diren baino seguruagoak izan beharko dute eta horretarako, erabiltzen diren elektrolito organikoak ezabatu beharko dira toxikoak eta sukoiak baitira. Egokiena elektrolito solidoak erabiltzea litzateke baina horretarako hauen funtzionamendua zehatz ezagutu beharko da. Horretan dabiltza BCAMeko ikertzaileak: How lithium ions move in substituted ceramic solid electrolytes.

Gero eta agerikoagoa da korrelazioa dagoela gure esteetan bizi diren mikroorganismo eta gure entzefaloaren funtzionamenduaren artean. Baina, azken ikerketen arabera badirudi mikroorganismo batzuen faltak depresioarekin zerikusia duela. José Ramón Alonsok azaltzen digu: Microbiota and depression.

2017an material topologikoen inguruko teoria garatu zutenean, Nature aldizkariak azala eskaini zien eta ikerketari buruzko iruzkina ere. Orain, teoria hartan oinarrituta, material topologikoen datu-base interaktiboa sortu dute eta Nature aldizkarian argitaratu dute berriz emaitza. Horrez gain aldizkariak podcast bat ere eskaini dio ikerketari. DIPCko ikertzaileen lan hau aparta da: 27% of all materials in nature are topological. And now there is a catalogue.