Ezjakintasunaren kartografia #258

Dibulgazioa · Ezjakintasunaren kartografia

Irudia: Greg Dunn Design.

Jende askok uste du, norberatik aparte “neu” bat existitzen dela eta horri arima esaten diote. Egia esan, gizaki guztiok gara gu geu hautematen diharduten garunak. Jesus Zamora Bonillak azaltzen digu: Why people believe in the soul (& 3): How does the brain perceive itself?

PTEN proteina kodifikatzen duen genea mutatua dago edota ez dago tumoreetan. Gene hau non dagoen ezagutzea aurrerapauso bat da zehaztasun handiko medikuntzarako. Rafael Pulidok hurbiltzen digu gaia: PTEN: basic research to assist precision oncology.

Kibble-Zurek mekanismoak oker topologikoen sotze dinamika deskribatzen du. DIPCko ikertzaileek antzeman dute sistema ez homogeneoetan mekanismo hau aldatu behar dela eta horren ondorioz defektuak ia desagertu egiten direla. Hau oinarrizkoa da, esaterako, konputazio kuantikoan erabiliko diren materialentzat: Validity of the inhomogeneous Kibble-Zurek mechanism in the quantum domain.