Mikrobioma, gure planetaren osasuna arautzen duen unibertso ezkutua

EHUko ikerketa

Ozeanoetako mikrobioma ezkutuko unibertsoa da, eta biomasaren bi heren baino gehiago hartzen ditu gure ozeanoetan. Osatzen duten mikrobio-galaxiek, bakterioek, arkeek, onddoek, mikroalgek eta itsas birusek espazio eta elikagaiengatik lehiatzen dira, beren arteko eta beren ingurunearekiko harreman korapilatsuak sortzen dituzten bitartean. Mikrobio horiek ozeanoari eta, oro har, planetari mesede egiten dieten funtzioak betetzen dituzte. Elikagaien hornitzaileak, hodeien prestatzaileak, hondakinen ezabatzaileak, ur-araztegiak, ingeniari kimikoak eta elikagaien sare ozeanikoko arkitektoak dira. Munduko oihan tropikal guztiek adina oxigeno sortzen dute, eta haiek baino karbono dioxido gehiago xurgatzen dute.

Plentziako Itsas Estazioa (PiE-UPV/EHU), EMBRC-ERIC itsas biologiaren eta ekologiaren arloko ikerketarako Europa osoko azpiegituraren barruan, Tara Oceans, Tara Fundazioa eta EMBL-en elkarlanean aritu da. Helburua itsas mikrobioma aztertzea eta ulertzea lehentasunezko helburu batzuk ezartzeko, klima-aldaketaren aurrean nola funtzionatzen duen eta nola erantzuten duen eta ozeanoetatik lortzen ditugun funtsezko zerbitzuei nola eragiten dien jakitea. Lehentasun horiek Nature Microbiology aldizkari entzutetsuan argitaratzen dira, aldizkariaren azala ere izan derlarik.

mikrobioma
Irudia: . (Argazkia: giusti596 – Pixabay lizentziapean. Iturria: pixabay.com)

Mikrobioma ozeanikoak ongi funtzionatzea hainbat mikrobio-komunitateren eta ugariren mende dago. Berotze globalak, itsasoko izotza urtzeak, ozeanoen azidotzeak, kosten degradazioak, gehiegizko arrantzak eta poluzioak, besteak beste, desitxuratu egin dezakete eta haien produktibitatea murriztu.

Artikulu horrek ozeanoetako mikrobioma ulertu eta babesteko lehentasunak ezartzen ditu, gero eta handiagoak diren mehatxu horien testuinguruan. Helburu horiek aukera eman behar dute orain arteko aurrerapen zientifikoak aprobetxatzeko eta mikrobioen garrantziaz jabetzen laguntzeko. Era berean, bermatu nahi da mikrobioma ozeanikoaren ikerketa mundu osoko gizarteentzat onuragarria izango dela, eta jurisdikzio nazionalez gaindiko eremuetako baliabideak berdintasunez partekatu ahal izango direla.

“Mikrobioma ozeanikoak ulertzea ikerketa-arlo zirraragarrienetako bat da gaur egun; izan ere, galdera askok ez dute erantzunik zientzialarientzat. Mundu osoko ikerketa-taldeek beren sekreturik ezkutuenak aurkitzen jarraitzen duten bitartean, artikulu honen helburua ahaleginak partekatzea da, eta gaur egun itsas biologiako gairik garrantzitsuenetariko bati ekiteko beharrezko tresnak eta bitartekoak proposatzea”, azaldu du Ibon Cancio ikertzaileak.

UPV/EHU prentsa bulegoa: Ozeanoetako mikrobioma, gure planetaren osasuna arautzen duen unibertso ezkutua, aztertu eta babesteko lehentasunak gomendatu dituzte